16 Mei 2011

GURU PENJANA TRANSFORMASI PENDIDIKAN NEGARA

kami guru Malaysia..
berikrar dan berjanji..
mwndidik dan memimpin..
putra putri negara kita..

Pada Seri Paduka..
kami tumpahkan setia..
Rukun Negara kita
panduan hidup kami semua..

di bidang pembangunan..
kami tetap bersama..
membantu, membina..
negara yg tercinta..

amanah yg diberi..
kami tak persiakan..
apa yg kami janji..
tunai tetap kami tunaikan..

tanggal 16 MEI sememangnya tarikh yg bermakna bg aku...
buat semua cikgu2 dan warga2 pendidik, SELAMAT HARI GURU UTK KALIAN..

time sekolah rendah, aku mesti kne perform tiapkali sambutan hari guru...
biase lah kan..muka artis mmg selalu kne wat persembahan atas pentas  >_< kah3
time kt tabika pun sme...dh nme budak2 x ckup umur..mestilah kejenye mencomelkan diri depan org lain, ye x?hihi
sekolah menengah malu skit....ngeh3
biasalah, nme pun dh remaja, bercintan cintun plak tu..ekeke
i lap u, u lap i....=)
suka sgt bila dgr cikgu2 nyanyi rmaia2 lagu kt atas ni..
buatkan aku bersemangat nk jdk cikgu! (^_^)

terimakasih cikgu sbb ajar saye matematik dan resultnye aku dpt C time UPSR...kui3 
*aku x pandai matematik!
terimakasih cikgu sbb ajar saya main hoki sampai peringkat err err err... *lupe (-__-)
terimakasih cikgu sbb ajar saya mengaji dan taranummm.. =)
terimakasih cikgu sbb rotan saya.. *aku budak bermasalah tau..
terimakasih cikgu sbb dengar masalah saya..
terimakasih cikgu sbb didik saya..
terimakasih cikgu sbb biar saya tido dlm kelas...
terimakasih cikgu sbb bg saya buat bising dlm kelas..
terimakasih cikgu sbb care saya bila saya x dtg sekolah..
terimakasih cikgu sbb cikgu buat saya berjaya masuk universiti..
terimakasih cikgu sbb tumpangkan saya balik umah..
terimakasih cikgu sbb latih saya jd pengawas...
terimakasih cikgu sbb jatuh hati pd saya ngeh3

TERIMAKASIH CIKGU ATAS SEGALANYA (^_^)

'' SELAMAT HARI GURU BUAT SEMUA GURU khasnya cgu2 yg pernah ajar saya kt TABIKA KEMAS SLP, SRKSLP, SASLP, SMKTMI.. segala jasamu kukenang sehingga akhir hayat... semoga menjadi guru2 yg cemerlang..(^_^) amiinnnn ''

Jika hari ini seorang Perdana Menteri berkuasa
Jika hari ini seorang Raja menaiki takhta
Jika hari ini seorang Presiden sebuah negara
Jika hari ini seorang ulama yang mulia...                         Jika hari ini seorang peguam menang bicara
Jika hari ini seorang penulis terkemuka
Jika hari ini siapa sahaja menjadi dewasa;
Sejarahnya dimulakan oleh seorang guru biasa
Dengan lembut sabarnya mengajar tulis-baca.
  -PETIKAN SAJAK GURU OH GURU NUKILAN USMAN AWANG 1979-

p/s: moga cita2 aku nk jd CIKGU dimakbulkan..aminn

Tiada ulasan:

Catat Ulasan