13 Mac 2011

HARI BAHAGIA AKU

alhammdulillah...usia perkenalan kami sudah mencecah 5 tahun...
dan ke2 2 ahli keluarga sudah pun setuju utk meneruskan hubungan nih dgn lebih jauh dan erat lagi...
aku telah dipinang oleh seorang guru yg bg ku sungguh aku bertuah memilikinya sbg seorg bakal suami...
mak ayah pun dah bkenan dan bila diutarakan hasrat kami nk kawen, ke2 2 ahli keluarga pun gembira *yeay!nk kahwin....ngeh3

masing2 sedang giat bekerja keras cz tarikh majlis kahwin dah nk sampai..aku plak x tau nk buat apa, naseb bek ade mak..mak lah uruskan semuanya....
aku dan bakal suami uruskan bahagian katering....
em permudahkan mak ayah aku kat kampung..kesian plak t, penat dorng kan???
so, tema nikah biru laut, tempt bersanding otw dh nk siap...


mama ngan mak plan nk wat gitu pelamin utk kiteorg.....wee~~~
aku plaK ikot jer, selagi x memeningkan pala aku hak3

x lupe gak nk upah photographer...
rse x caya plak aku nk nikah dah...hehehe
then, x lupa gak meng'invite' kawan sekolah, u and kawn2 kerja...tak lupe wat ex2 bf ngeh3
majlis wat besar2an...nih ha bakal suami aku...dia nk sangat belah pempuan wat gempak!kah3...
apelah bakal suami aku nih..ngalahkan aku plak...
haishhh..tuan punya badan nk simple jerk...bakal suami plak yg beria2 hihi sayang, tq eh...(^^)
ok, pengapit masing2 pun dh di'inform'kan ttg hal nih..
masing2 punyer baju dah disediakan...
wahhh!!untungkan WHY dan AMAD cz jd pengapit kiteorg! *lgpun bakal suami saye nuh yg saport sumenyer...hahaha bju dh ready utk korang...=)
bila aku ckp kt WHY, aku nk kahwin, dia tekejot gler ah...
woi2 WHY, knape?x pecaya ker?haha


bakal suami aku nih biase2 jer orgnya...
alah..keje cgu sekolah gak...
cume dia nih suka sgt wat kerja yg dpt crik rezeki lbeh..
mcm2 gak dia buat...
keje bz jer manjang...aku pun dulu mule2 knal dia, aku rse nyampah...hahaha
aku ingatkan dia ade makwe laen. ghupe2nye dia nih workaholic!ceit! 
em..dia pun dh plan..lpas kiteorg sanding belah lelaki, nk g honeymoon kt PARIS..haha
aku ingatkan dia main2 jer...sekali dia tunjukkan tiket 2 keping kt aku suh simpan..takut2 dia tlupa mane dia letak...
aku tekejut bapak lah time dia bg tuh...
xtau nk kte ape dah.. menitis gak airmata nanges..malu!nanges depan dia!!hik3 sayang, i love u lbeh lah (^^)
family dia plak ade bisnes...
cme dia x mnat bisnes..dia more to nk didik anak bangsa..
parents dia pun x halang minat dia as long as boleh mberi manfaat kpd org lain...
wah!!sportingkan family dorg!! (^^)
my future mother in law pun cgu gak...hehehe
so, kami nih bakal keluarga cgu! haha
mama, t ade cucu pun nk suh jd cgu jgak---->kte bkal mak mtua aku
dah jauh mama berangankan?? (^^)

bakal suami aku pun ckp, bila kiteorg kahwin, trus duk umah sendiri...dia dh belikan aku umah, kereta dan insurans sekali...
tsentuhnyer hati aku..baik betol dia kan??
aku x harap pun bakl suami aku bg mcm2 kt aku..
as long as dia mmpu bg aku makn, tempt tgal dan kebahagiaan...
sayang..u r the most i love *cewaaahhh!!kah3
malu aku...=p
parents kiteorg pun setuju dah pasal duk umah sndiri tuh...
masing2 pun x mhalang....
umah kami kt Persint 17....
aku pun pnah gak jenguk ke tmpat tuh..wahh..pandai tol bakal suami aku design..(yer lah, my future husband kan guru lukisan)
hik3.....
so, after we all kahwin, aku kne wat surat transfer ke sne lah...
kne lah aku ngajar sekolah bandar...
mak aku plak kte, jauhnya aku kne pindah...
aku tau mak sedih tp aku ckp kt mak, ade mse aku balik kg jenguk mak..
perkahwinan kiteorg sume bakal mak mtua aku yg support...
yerlah..anak teruna 1st..so, mama rse excited..
aku ngan mama rapat sgt....
mama ckp, aku nih mcm anak pempuan dia yg dh meninggal dunia sbb sakit...
perangai same, muke cute (cute ker aku nih)...and pandai masak...


masa sanding t, mak n mama dah sepakat nk kiteorg pakai bju org jawa..hik3 dah 2 2 jawe..
kiteorg x kesah pun...ikot jer mane yg baek..
mama pun suggest kt kiteorg suh pkai ala2 english...
aku suke pkai gaun...!(^^)so, after the weding ptg nuh, mlm kiteorg wat majlis utk sedara mare..
mse tuh lah nti aku kne pkai gaun...hahaha
sayang, u pkai kot k??hihi


nih lah gaun yg mama pilih utk aku:


                                                          cantik sgt!tq mama (^^)


-----------------------------------------------------------------


dah bce??ok x plan aku 5 tahun akn dtg??hahaha
ekceli tuh sume just angan2 aku lah..bukan real pun..sje bg gempak korg bce...muahahaha




I just wanna say...


HAPPY BUFDAY TO MYSELF!!!


dh tua nmpaknyer aku hrini..wuwuwuwu~~~
meh, story lak pasal kronologi bufday aku...yg mmg real k..kih3


kalau boleh aku nk mase aku terisi dgn family aku kt umah time bufday aku..
bru ade rse best maa...
x mcm sekarang nih ha...bjauhan dgn family *touching2...wuwuwuwu


13 mac 2006
aku igt ag, aku sambut bufday nih time aku tgah ade camp kt muar under pbsm... gler r suprise bapak dorg buat...
bdk2 nakal sume dorg pgl nek atas pentas, tmasuklah aku..dorg ckp budak2 nih tido dlm kelas...(kbetulan aku wat salah tuh, adehhh)
pgl nme lak tuh sorg2..sape x kecot!
rse jantung nk tcabut, nk nanges(biase r darah mude), nk balik umah gak mlm tuh rse...then, dendanya kene tiup kek jer..hak3...
sangt best cz sambut dgn kawan2 kt sne...(^^)


13 mac 2007(12.05 pg r)
kali nih aku duk umah sewa..
tp kebetulan mlm tuh aku balik umah..
hah?knapa aku duk umah sewa??lu pk lah sendiri!!hak3
aku kne balik umah sewa mlm tuh sbb haousemate aku takut nk balik umah...hausemate aku sape?? ade r....
aku nih dh ler bbelah bagi hati nk ikot dia balik..
sgup plak dia jemput aku dr umah semata2 nk balik umah sewa..
tpakse lah gak aku angkt kaki x rela nk balik umah sewa mlm tuh...
sekali dh sampi umah sewa tuh, aku ler yg bukak pintu..
ooooo mak bapak!!!
ghupe2nyer ade party seyh!!hihihi
elok2 muke aku cm mohnyet msam mcuka, trus senyum cm burung merak..ekekekeke
ape yg best?? dpt mkan BLUEBERI CHEESE CAKE dr SECRET RESEPI!!!
gler kentang ahhhhh....
setengah kilo kot aku rse kek tuh...
peh..mlm tuh x hengat dunia menyambut bufday ku yg ke 17
sungguh sweeettttttt!!!celebrate dgn kawan2 jgekk!!
*kawan lagi (T__T)


13 mac 2008
kali nih bufday aku, time aku kije lak...
ye lah..aku anak yg nakal baik..kne dgr ckp mak..
bila mak kte suh keje, aku keje lahhh,,huk3
emmm...sambut ala kadar jer..dpt hadiah bju, selendang, ape lg ek??lupe dh...
n yg sepeselnye, kali nih ade ucapan yg teristimewa dr cik abg, pengarang jantung hati..hihihihi
rse sungguh bahagia walau hanya ucapan bufday d hujung talian..

13 mac 2009
hah!yg nih sepesel siket!bukn siket jer ekceli, tp banyak k!
aku time nih 1st year masuk u..
bufday aku betol2 jatuh time anual dinner,,ngeh3...
kt mne aku sambut?? kt RIYAZ HERITAGE uuuuu...tau x riyaz tuh mne??(g tgk google k, mls nok kabo mne riyaz tuh)
ape lagi, mlm tuh kire mlm sambut bufday aku la gak an???
*angguk pala
kirenyer aku ptt rse btuah cz bufday aku, aku sambut kt hotel 5 stars..(^^)
n x lupe jgk ucapan dr cik abg sayang dan kwan2...
time nih, rse nok balik jmp mok jer..sob3 tp sabar lg..
jauh dr family ='(


13 mac 2010
mlm tuh kwan bg suprise!! tarrrraaaaaaaa!tunjuk hadiah trus kt aku..hik3 dpt baju(bju lagi)wuwuwuwu~~~ teddy bear, suar, ntah ape lagi...lupe2 (byk mkan ank semut nih)
esoknya lak,14 mac, akk aku tunang...woi2..bakpe dok kabo ke aku?!huhuhuhu ade ke ptt akk aku tunang, aku x balik kg...
sabo jer lah *kate usop
x lupe jugak nyanyian bufday oleh cik abg sayang..hihi
tharu sampi nanges2...(last2 ko gak merana cik pia weeiii)
yg nih pon sambut kt ganu..=(


13 mac 2011
kali nih, bufday aku jatuh time cuti sekolah..


                     
                       yeay!aku sambut bufday!


               joking!tuh madam aku punyer bufday lah haha


apa aku buat mlm bufday ni??huhu~~~
just waiting somebody to wish my bufday....*habes tu apa ko nk pia?? 
aku nk balik kg!nk smbut dgn org2 kesayangan aku!huhuhu
ok!sabo2..tgu bulan 4!(^^)
aku pun korek balik isi2 dlm hp...
ade lg record song ex boy aku!ish3!
song ape??? *enjet2 semut, sape sakit naik atasssss...
ehhh bukan lah...
lagu bufday verse melayu...


Allah selamatkan kamu..
Allah selamatkan kamu...
Allah selamatkan Syafiaku..
Allah selamatkan kamu..jeng3
*dinyanyikan oleh encik iwan hihi

encik iwan aka ex boy ke 100 ade bg msg...
10 hari before bufday aku *ekceli 11 days b4 my bufday...
ok!he is the 1st one that wish me my bufday!
pointnye?aku pon x tau...cme x bestlah bfore bufday dh wish..
mne gempak!lenkali anta la mlm bufday ker, x pun pg bufday ker, bru best,,
bersemangat lah aku nih ha!huhu
he wishing me, n mendoakan kebahagiaan aku ngan 'kekasih' hati..
tuh yg aku tguling2 ketawe.. mne lah aku ade pakwe...
kadang2 aku pelik gak, dh putus tp ley baik2 ag..but bg aku ok jer kot even ade r gak rse sakit hati tuh.
aku pon x suke putus2kan hubungan nih..
hukumnya berdosa ya anak2..hik3
aku dikejutkan dgn 1 ketukan n tetibe jilah masuk nyanyi lgu bufday utk aku..ngeee~~~
dsbbkan keeksaited-an beliau, beliau tlh memanggil kumpulan vis a vis tuk nyanyi sekali lg kt aku..hak3..
dpt kek coklat dr secret resepi from jilah...tq dear!(^^)




ok, bebelan aku bersambung lg...
apa yg aku nk sempena bufday aku yerk? (^^)
aku nk hadiah! mne hadiah!hadiah mne!..kih3
x der lah..men2 jer.. xkan lah nk gertak org sbbkan hadiah kan..
aku nk hidup aku ceria di samping org yg aku sayang..
x kesah lah aku x der pakwe, but i still have my beloved family, frens, husband oppsss! hak3
aku percaya janji ALLAH..
manusia diciptakan berpasang2an...
insyaALLAH jodoh aku akan sampai...
cme assobru minal iman.... 
selama nih aku byk wat silap, kesilapan tuh lah yg mendewasakn aku..
setiap org ade kisah silamnya..aku pun sama..
dr situ aku bangkit jd perdana menteri!hihi
eh2 silap..jd org yg lbeh berguna...kalau boley diundurkan masa, aku nk jer buat yg terbaik utk diri aku..tp past is past.. i have to move forward without looking at the back..
but i believe, what u in the past is what u in the future!
maksudnya di sini, kita manusia biasa, sebesar mne pun salah kita, itulah yg menyedarkan kita...dan insyaAllah, pada masa akan dtg, kita x kan buat kesilapan yg sama....

meh, aku listkan ape yg aku harapkan, dan moga2 termakbul:
-aku nk ade keta sebijik
-aku nk ade 2 2 lesen, muto n keta
-aku nk sambung degree--->insyaAllah lau dpt
-aku nk jd cikgu!hehe
-aku nk berniaga
-aku nk wat kelas tuisyen *tp aku memerlukan cgu yg ley ajar sains
-aku nk beli camera
-aku nk jenjalan 1 malaysia *aku kan kaya hihi
-aku nk shoping puas2 weeeee
-aku nk bg mak ayah aku senang
-aku nk kawen!kah3 *koya pia weeiiii




huhu..tetibe lak rase sedih...
1st time sambut bufday tanpa pakwe..
yer r, 3 tahun sambut ngan BF, janggal lak kali nih..huhu
x da sapa2 nk nyanyikan lgu bufday (T_T) hurmmm.....

p/s: sory, entry kali nih tlalu Panjang dsbbkan bufday aku, aku nk membebel lelame sami korg muak bce!kih3


p/s 2: aku dpt free call n sms...selama smgu..so, aku nk cl sape2 jer aku suke k!tguuuuuu hihihi

2 ulasan:

  1. peh! cerita nk gempak ek ko.. huhuhuhu

    BalasPadam
  2. hehe... ape salahnye berangan why, bukn selalu pon kan...mne lah tau rekaan aku nih jd kenyataan..ekeke

    BalasPadam