26 Februari 2011

ECO-NO-MONEY

Arini nk mbebel lg dlm blog ku...
huwaaaaa!! rse nk menanges diri ku ini pabila asyik saje x cukup duit!
dlm bank ade rm1300, agak2 korg, ckup x utk 3 bulan akn dtg??wuwuwuwu~~mne ckup!
ye r, belom tolak itu ini ag....belom beli stok megi, sabun, milo, segalanya lah..nk kawen lg... opppssss!!teeetttt!
kne bei tiket flite bus lg..pehhhh!
asal ade duit jer,mst hbes...asal hbes jer mst ade duit kn....
until when2 money not enough! kuang3

jgn r tnye, nape aku asyik pkai bju, tudung n suar yg sama tiap kali kuar jenjalan ngan kengkawan k...
sbb aku x der duit mcm korg3 utk beli bju baru tiap semester wuwuwuwuwu,,, 
diriku sangat sadis kan teman2...
setahun sekali jer aku beli bju bru, tuh pun bju kurung...time nk raye lah kan..huk3
aku pkai bju pun x ler mahal cm kalian3...=(
bju 10henget pun aku rembt..ekekeke....
lau nk makn pun kne pk 2 3 kali tau... lau aku x der duit sape nk support aku??? korang ker??wuwuwuwu~~
sape2 yg kaye tuh, sedekah2 kan ler duit ke aku...hak3 *joking!
tp lau nk bg, aku ok jer..(^^)
lau x silap budjet time semester 4, mst skrg aku x dlm keadaan sesak kan....
ahhh!! bende dh lpas pun! x yah nk kenang2 pia weeiiii!
sekarang sumenyer mahal.. mne der murah...
sekarang dah sesak, mne der org nk tolong??? mne?mne? mne pegi org tuh???? lupa daratan!!hak3 *sape ler ek...
aku pnah r try tnyer org yg pnah aku tolong dulu (bukn nk kte aku riak ke bangga ker just nk jdkan pengajaran r kan kt korg2)


'nk pinjam duit boleh? x ckup r nk byr bla..bla..bla...'


korg rse ape dia jwb???


'nk bpe?tgu jap eh, nk bank in duit'


haha korg silap!mne der nyer yg sgup bg duit kaw2 cmtuh...
aku dpt nih ha....


'errr byk ker nk pnjam??, org nk mkn pun x ckup, nk bg pinjam...'


pehhhh...terasa menusuk ke kalbu beb!
dia hengat time aku bg pinjm duit kt dia dulu aku byk duit ker??chhooiiii!!!
aku lg ler mkn berikat perut!ngeng betol org cm tuh...
tuh ler manusia....
dh dtolong, lesap trus!pirraaahhhh!!
nseb ler skrg ade loan bank, lau x, xtau aku nk pnjam sape..hihihi

otw siap2 nk g lunch td, aku bukak dompet, errrkkk? tgal 20henget jerk! mne nk cekau lg nih....wuwuwuwuwu


pastu aku kire untung jual kepek kt sini.. alhamdulillah..
bumi tganu nih bg aku rezeki..hehehe
lau buat bayar brokband nih, lepas lah sgt2...
pastu ade plak suare tngiang2 dr luar bilik...


'pia..pia....'


'massuuukkkk!!!' (aku tgah syok2 kire duit nih)


'pia, mu nok ikot dok?'


'g mne??'


'g jom heboh..'


pehhhh...time cm ni ler buat aku sesak! ahhhh..jgn ikot nafsu!nti rugi..hahaha


'wei..sori r...aku x sure. aku xder duit..'


'laahhh ye ker??hurrmm x pala'


aku sayu dan menanges dlm hati x dpt g jom heboh (tp mmg aku x nk g pon hik3)


hidup as student nih sokmo duit x cukup...
aku nih berabis duit kt makanan n ubat2 aku jerk..
mne der beli yg bukan2...x caye? tnye lah mak aku... 
sem last nih lg ler nk pkai duit..
nk sewa jubah konvo lg, poslaju uni lg..huhuhu


tetibe teringt lak time sek dulu2..
ari2 dpt 3 henget jerk..tambang bus dh ler mahal..kdg2 1.20..tuh bus sek.. lau bas awam? cecah ler jgk 2henget.. hah! balance tuh aku buat ape? simpan ler... nk kawen!hahaha x r.. nk masuk u!
selalu gak aku skip mkn time rehat kt sek.. x pun aku bwk jer bekal dr umah.. hah! kan da save money..betol x?? (hanggukkkan kpala korang...)
buku2 revision pon aku beli ngan duit aku sndiri.. bru ade nilai beb! nilai ape? x kan ler nilai kt n9 tuh.. maksd aku nilai sentimentl, rse sush nk crik n kumpul duit nk beli brg2 keperluan...
tuh sbb aku rse liat sikit nk bg org pinjm buku2 yg aku beli...
bukn kedekut cme aku syg sgt bende2 tuh...x kire r buku tuh dh usang ker, koyak rabak ker..tp tuh sume usaha aku tau...
yuran sek pun aku byar sdiri... dlm stahun tuh nk kte cech 500 tuh, nipu lah sgt..tp dlm 200 tuh penah aku rse...
cm ner aku save??hah! meh aku nk  share.... tiap kali ade syiling jgn riak dan takabuurrrrrrrrrr   k... jgn mind set korg punye hotak yg geliger tuh dgn ayat sengal nih 

'alaaa duit syiling jer pun.. sikit sgt...'


woi2...mn ckup sejuta lau xder 1sen?mne ckup beb!hihi
so, lau jumpe duit syiling kt dlm mesin basuh ker, dlm bilik ker, dlm laci ker, jgn wat x endah eh.. ambek duit syiling tuh.. simpan dlm tabung! lame2 korg kaye tau.....x caye...? cer try dulu...(^^)




p/s: dh ade byk duit, aku rse aku nk beli kain kapan lah..yelahh wat prepare bila aku dh mati t...



Tiada ulasan:

Catat Ulasan