14 Mac 2012

SWEET SEVENTEEN

assalamualaikum....

ok, hari ni 13/3/2012...
tahu arini hari apa? ye, hari ni hari selasa! bijak! -.-''
hari ni hari kelahiran saya yang ke-22! yeay! (^_^) 
alhamdulillaaahhhhh....
hidup lagi ye saya hari ni..
ok,kita recall balik apa yang saya inginkan dalam dream list saya tahun lepas...
perlu ke? perlulah! hidup perlu ada cita-cita tau, walaupun ia hanya angan-angan yang sukar untuk dicapai huh!!

dream list saya 2011:
-aku nk ade keta sebijik
-aku nk ade 2 2 lesen, muto n keta
-aku nk sambung degree--->insyaAllah lau dpt
-aku nk jd cikgu!hehe
-aku nk berniaga
-aku nk wat kelas tuisyen *tp aku memerlukan cgu yg ley ajar sains
-aku nk beli camera
-aku nk jenjalan 1 malaysia *aku kan kaya hihi
-aku nk shoping puas2 weeeee
-aku nk bg mak ayah aku senang
-aku nk kawen!kah3 *koya pia weeiiii

masa tengah mencari entry ni, adalah saya baca entry-entry dulu-dulu...
bila baca, masyaallaaahh betapa tak matang umur time tu...
menulis ikut hati dan perasaan amarah -.-''
malu! tapi saya suka, sebab semakin hari hasil penulisan saya bertambah baik... ;)

ok, kita teruskan...
ada 11 dream list saya, dan alhamdulillaah ada yang tercapai...
antaranya ialah lesen memandu (motor dan kereta), sambung degree, praktikal jadi cikgu, berniaga, dan shopping di taman syurga puas-puas...

kali ni saya akan kejar dream list yang lain...insyaallaahh..
cuma kali ni, dream list saya yang ingin sangat saya capai ialah tingkatkan amalan saya dan juga dipermudahkan saya untuk menziarah rumah Allah suatu hari nanti walau hanya untuk membuat umrah saja...
bercerita tentang rumah Allah, saya ingin kongsi sesuatu...

sedang saya duduk-duduk menenangkan fikiran, saya tiba-tiba sebak...
dan timbul satu persoalan di benak hati kecil saya...
'ya Allah, bila aku mampu untuk ke sana..?'
dan tidak semena-menanya saya menjadi sebak...
saya rindu untuk ke rumah Allah... dan saya teringin sangat untuk ke sana..;'(

saya hanya mampu untuk berdoa agar Allah dapat kabulkan doa saya...;")

  

Tiada ulasan:

Catat Ulasan