11 April 2013

SURATAN ATAU KEBETULAN?

him: sabtu akak pergi UPM sampai ahad kelas, pertemuan dengan pensyarah.
me: ustazah amek kos apa kat UPM? 
him: BM komunikasi.
me: jadi 1 fakulti dengan sya kan?!
him: yezzer!!!

saya tak tahu apa aturan ALLAH untuk saya...
sedangkan saya tahu saya boleh elak semua ini daripada terjadi...
1 fakulti dan berkemungkinan bila bila masa saja kami boleh bertembung..
memang, memang dia tak kenal saya, tapi saya kenal dia...
perkiraan saya, dia adalah junior saya..
aahhh dunia ini kecil... tapi ujian ALLAH ini benar-benar buat saya tak tenang...
kenapa saya? dan bukan orang lain? 
kami punya persamaan yang sama, perancangan yang sama...
saya tak sanggup berdepan dengan ujian ALLAH ini...

ya Tuhan, beri aku jalan, beri aku jalan, beri aku jalan......jalan yang tidak melukakan hati aku sendiri...
tolonglah Tuhan, tolong hamba hinaMu ini...

andai saya terserempak dengan dia, pertemuan kami adalah pertemuan terindah... 

*CINTA JANGAN PERGI~~~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan