2 April 2012

SI BAJU KURUNG

' pia pergi kelas memang pakai baju kurung ke? '

' yup, senang nak bergerak, lagipun dah biasa..'

' tapi pakai seluar lagi cepat jalan..'

'........err..... dah biasa....'

saya dah biasa dengan situasi macam tu...
dan saya tak terkejut pun bila orang bertanya berulang-ulang kali...
emm kenapa ye mereka suka sangat ajukan soalan mcam tu pada saya? heeee
saya pun tak tahu...
saya dibesarkan selama ni dengan pakaian baju kurung...
yelah, dari umur saya 7 tahun sampai lah dah tua bangka ni.. uhuk3...

sebilangan orang mungkin tak selesa dengan pemakaian baju kurung ke kelas..
tapi bagi saya, saya suka baju kurung sangat-sangat..
bukan nak dikatakan saya alim, tapi saya rasa saya amat selesa dengan berbaju kurung...
jarang sekali saya berseluar ke kelas melainkan kelas saya tu hanya sejam, sehari pula.. -.-''
tambahan pula, di mana saya perlu keluar dari situasi kelas...
seperti balik kampung ataupun keluar makan bersama kawan-kawan...
keadaan seperti itu memerlukan saya berseluar sebab saya perlu bersedia dengan sebarang kemungkinan...

jangan pernah mengatakan, apabila kamu berbaju kurung, ia amat melecehkan, melambatkan pergerakan kamu ke sana ke mari...
bagi saya, kaki yang bergerak..
so, cepat lambat kamu adalah dengan ketangkasan kaki kamu bergerak, betul tak?
dan perempuan berbaju kurung itu ayu tau..hik3 *puji diri sendiri -.-''

ni zaman saya diploma *muka masih kanak-kanak lagi ;)






ni zaman saya sedang ber'ijazah' haha bahasa apa ntah saya guna 
 


 

*saja upload gambar sendiri, yang tengok blog pun bukan orang lain, tuannya juga kan hew3 ;)




Tiada ulasan:

Catat Ulasan