3 Ogos 2013

KEMAAFAN DENDAM TERINDAH

assalamualaikum..

dendam = segumpalan perasaan sakit hati, benci, dan kadang-kadang rasa 'sanggup buat macam tu'  *sedih

truly story, bulan ramadhan ni saya rasa ada sesuatu tak kena...
satu perasaan di mana, saya rasa saya kena tahu 'apa yang aku kena buat?'

biasa pernah dengar kan, doa orang teraniaya Allah makbulkan..
jadi nak tak nak, saya kena buat sesuatu itu..
selang beberapa minggu dalam bulan ramadhan tu, saya buat solat istikharah...
sama ada dia untuk saya atau dia bukan untuk saya..

well, straight to say, you know well when someone is in the process of changing to like someone others and ignoring yourself alone...
sebenarnya cerita ni ulang balik je dari cerita 2 3 4 5 6 7 tahun yang lepas, orang yang sama, perangai yang sama, janji yang sama...
solat isikharah ni saya kena buat, sebab petunjuk Allah tu sebaik-baik keputusan kan?
so, 3 hari berturut-turut saya solat istikharah dengan doa yang bersungguh-sungguh..

ya Allah, berikan ku petunjuk...
kalau dia adalah untuk ku, Kau jagalah hati kami, dan Kau satukanlah kami...
namun, jika dia bukan untuk ku, Kau hapuskanlah, Kau buangkanlah perasaan sayang, cintaku padanya...

dalam tempoh itu, takda sebarang jawapan....
tapi seminggu kemudian, jumaat, minggu terakhir ramadhan, Allah makbulkan doa saya..

ya Allah, aku redha dengan petunjuk Mu.. :')

saya kena lepaskan perasaan saya yang 7 8 9 tahun lepas... *sepatutnya saya buat lama dulu lagi..

saya sedih..
tapi saya dah menjangkakan perkara ini akan berlaku lagi...

dalam pada itu, telinga saya menangkap seungkapan, mungkin berungkap-ungkap...

apabila kita ditimpa sesuatu kesusahan, kepayahan atau yang memudaratkan diri kita, ucap:

INNALILLAHIWAINNAHILAIHIRAJI'UN

lepas tu, doakan ini:

ya Allah, Kau gantikanlah, Kau datangkanlah seseorang yang lebih baik daripada dia..

tetapi hati kena redha atas ketentuan Allah, maafkan dia, dan doakan kesejahteraan dia..

doakan kesejahteraan orang, malaikat sanjung kita tau :)

dan langkah yang perlu saya ambil, move on...! sebab Allah ada untuk kita.....berubah jadi yang lebih baik lagi..... :)

you deserve to be happy,
you deserve someone better..-why-











Tiada ulasan:

Catat Ulasan