29 Januari 2012

POINTER

semenjak dua menjak ni, ada je yg post pasal pointer exam...

ok, assalamualaikum! 

ye...UPM dah kuar pointer simulasi, di mana pointer itu adalah pointer semasa sebelum keluarnya pointer yang sebenar....
so, apa kaitannya?

di sini aku nak tegaskan....
tak semua orang dilahirkan genius seperti aku...
tak dinafikan, bila kau dapat pointer bagus, kau akan dapat Anugerah Dekan aka DL, orang pandang tinggi, semua nak kawan dengan kau dan bagai2 lagi..
tapi kalau kau tak mampu nak aplikasikan apa yang kau belajar dekat universiti di luar universiti tak guna jugak kau dapat semua tu, ye dak?

kadang2 aku bengang jugak, bila orang duk sibuk tanya...
'pointer kau berapa beb? pointer aku blaaa....blaa...blaa....'
padahal kawan tu lagi teruk dari kau tahu tak?
kot2 ler pointer dia lagi rendah dari kau, tak ke down budak tu?
ni pengalaman aku lah time diploma...
semester 1 semua dok kecoh tanya pointer masing2....
aku? ye, aku tak malu bagitahu aku dapt 2.75 je....(-_-)''
well, lepas jugak kan 2.5 tu...bila aku bagitahu mak aku, kena lah balun habes2...time tu buat pekak telinga je!

aku ni bukan pelajar kaki ulat bulu buku ye kawan2...
time diploma dulu, boleh dikira dengan jari berapa kali je aku jejak masuk library.......
ye, pelajar cemerlang, study kat bilik sambil dengar lagu dan main facebook.. aku ler tu..

sesetengah pelajar tak boleh straight forward ngadap buku k...
dan aku adalah salah satu pelajar tersebut... kenapa?
dah sebab aku dilahirkan macam tu, nak buat macam mana lagi?
oh ya, sekarang ni tak semua company akan ambil pekerja2 yang pointernya tinggi2 belaka...
tak percaya? kau tunggu je lah...
company2 akan ambil pekerja2 yang pandai berkomunikasi or other things yang tak melibatkan kemahiran teori2 ni....dorang lebih kepada praktical tahu?
sebab tu lah kita sebagai pelajar kena tahu macam mana nak bergaul dengan pelbagai jenis orang dan pangkatnya....

ok berbalik pasal pointer.....
sebenarnya aku berdebor dengan pointer aku....
sebab aku jawab exam merapu, kau bayangkan aku baca nota tu 10 kali belum tentu yang masuk kepala aku ni apa yang aku baca tau!
kau tahu apa paklong aku cakap?

'kau je lah harapan mak ayah kau...'

hah!tak ke haru aku nak nanggungnya?
ye, kadang2 aku rasa tertekan sebab aku satu2nya anak yang masuk universiti setakat ni lah....
aku belajar pun ada masa main2...
btw, kebanyakkan students study semata2 nak jawab exam, bukan pembelajaran sepanjang hayat! 
k, nak buat susu anak buah!

p/s: fika, lau pointer aku rendah, kau jangan bagitahu siapa2 

kau tengok! orang lain sibuk buat nota, aku? aku buat kotak!tehehe

Tiada ulasan:

Catat Ulasan